logo firmy ROCO
logo klubu
lokomotiva 375.033
.
Novinky
Galerie
Modely ROCO
Modely ČSD
Kontakty
Pro členy
Bazar


Roco Club CZ
Háje, Antala Staška 63/19
350 02 Cheb

Novinky :

9. 9. 2007 - Staré italské elektrické lokomotivy končí

V souvislosti s přechodem na nové zabezpečovací systémy u RFI (Italská železniční infrastruktura) byla vypracována u Trenitalia koncepce využitelnosti starších hnacích vozidel a to jak elektrických tak i motorových. V roce 2005 začalo hromadné odstavování elektrických lokomotiv řady E 636, část je dochována v různých muzeích včetně železničních a některé jsou po redislokaci využívány na nostalgické jízdy. Začátkem roku 2007 bylo již štěstím potkat lokomotivu řady E 636 v traťové službě kromě nostalgického vlaku.

V roce 2007 však vlna odstavování a postupného rušení postihla i lokomotivy řady E 645/ E 646. V podstatě všechny lokomotivy řady E 645, které mají starý tvar kabiny (shodný s lokomotivami řady E 636) jsou již odstaveny, část jich jde i na fyzickou likvidaci, některé mají předhlášený pobyt v muzeích. Pouze jediná z nich E 645 104 je zachovávána v provozu na výjimku a to pro převozy historických vozidel po italských tratích.

Obě řady lokomotiv mají prakticky stejné rozměry skříní, díl A a B. Rozvory podvozků jsou stejné u řady E 636 a E 645. 1, u lokomotiv E 645. 0 první série (to jsou ty, které mají stejnou vozidlovou skříň) byly v novovýrobě zmenšeny rozvory podvozků z důvodu nestabilního chodu lokomotiv E 646 001 až 005 při rychlostech nad 120 km/h.

Co je možno dnes zajistit z produkce firmy ROCO:

E 636 - lokomotivy v barevném provedení XMPR 2 - bílá/zelená - držitel vozidla Trenitalia
-"- (jakási hnědá) původní - sortiment je již omezenější

E 646 001 až 005 - dnes je produkuje Roco a to jak v barevném provedení XMPR 2 a omezeně ještě i v původní barvě, ale s logem FS v provedení XMPR. Lokomotivy jsou v současnosti jak ve skutečnosti tak i na modelu přečíslovány na E 645 101 až 105. Ony totiž byly v šedesátých letech minulého století první z celé škály řad elektrických lokomotiv, které měly dělenou skříň (jako E 636), ale měly skoro dvojnásobný výkon v porovnání s E 636 díky použití dvojmotorů pro 6 hnacích náprav (dvojkolí) - dvojmotory byly konstrukčně převzaty z lokomotivy řady E 428 (v modelu pouze Hornby /Rivarossi) a byly projektovány pro rychlost v rozmezí 140 km/h. až 160 km/h - maximální použitelná hranice rychlosti se měla určit po vyhodnocení zkoušek. (o celé historii tohoto vývoje někdy později)

E 645. 0 (I. série) - se změněným rozvorem podvozků - sériově nevyrábí žádný výrobce modelů

Na obrázcích je E 402 002 v barvách XMPR - lokomotivy v modelu nevyrábí ROCO, ale jiný italský výrobce,

ZVĚTŠIT

D 345 1101 v barvách XMPR 2, avšak s červeným pruhem na skříni - je v produkci ROCO, avšak inventární číslo je 1119.

ZVĚTŠIT

E 645 105 v barvách XMPR 2 - doplněno třetí světlo na čele. Je to poslední provedení lokomotiv

ZVĚTŠIT

E 645 101 až 105. Je v produkci ROCO E 645 104 v barvách provedení E 646. 0 - dnes historické provozuschopné vozidlo, nebude nakonec sešrotováno.

ZVĚTŠIT

Jaromír KOZINKA

Dnes je :

PŘIHLÁŠKA PRO NOVÉ ČLENY

Květen 2024
PoÚtStČtSoNe
  1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31